Acord GDPR, Termeni si conditii

Prelucrarea datelor personale - GDPR

Nota cu privire la prelucrarea datelor personale


Conform cerintelor GDPR (General Data Protection Regulation) si a Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, Urucu St. Alina PFA are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate (procesarea comenzilor online), datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra, un membru al familiei dumneavoastra ori o alta persoana. Scopul colectarii datelor este pentru imbunatatirea serviciilor proprii, procesarea comenzilor, comunicarea cu utilizatorii si generarea rapoartelor interne. 

Aceste date sunt necesare pentru procesarea comenziilor dumneavoastra si pentru comunicarea eventualelor modificari ale functionarii website-ului nostru. Lipsa acestor date determina imposibilitatea de inregistrare ca si utilizator al website-ului nostru si implicit, imposibilitatea folosirii magazinului virtual on-line pentru cumparaturi. 

Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii doar de catre Urucu St. Alina PFA si nu sunt comunicate altor parti, fara a avea acordul scris prealabil al dvs. Datele dvs. sunt pastrate pe o perioada de 5 ani de la ultima interactiune cu compania noastra, pe serverele noastre. 

Conform Legii nr. 677/2001 si a normelor GDPR, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor, acest lucru determinand in mod firesc pierderea calitatii de utilizator al website-ului. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la Urucu St. Alina PFA, punct de lucru Craiova, strada Caracal, nr. 160-162 sau prin email la: office@gravate.ro

Daca unele din datele despre dumneavoastra sunt incorecte, va rugam sa ne informati cat mai curand posibil.

Conform cerinţelor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulaţie a acestor date, modificată si completată cu Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protecţia vieţii private in sectorul comunicaţiilor electronice, Urucu St. Alina PFA are obligaţia de a administra in condiţii de siguranţă si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizaţi despre dumneavoastra. Scopul colectării si prelucrării datelor este procesarea (preluarea, verificarea si livrarea) comenzilor dvs. online. 

Informaţiile inregistrate sunt destinate utilizării de către operator si nu vor fi comunicate către alţi destinatari. In momentul lansarii unei comenzi, veti putea opta pentru primirea, respectiv refuzul pe viitor a unor informaţii despre produsele si serviciile oferite de Urucu St. Alina PFA Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a vă adresa justiţiei. 

Ce informatii colectam?


- Informatii furnizate direct de catre dvs.: nume, adresa, telefon, cod de identificare fiscala, adresa de email. Acestea sunt transmise catre noi prin formularul de inregistrare ca si utilizator sau prin formularul de comanda fara cont.

- Informatii din traficul de pe server: atunci cand vizitezi un site web, dezvaluiesti anumite informatii despre tine, ca adresa ta IP, ora vizitei tale, websiteul din care ai venit atunci cand ai accesat websiteul nostru etc. gravate.ro, ca si alte websiteuri, inregistreaza aceasta informatie pentru a putea personaliza continutul sau, pentru a se putea proteja de atacuri externe indreptate impotriva capacitatilor sale tehnologice sau pentru a urmari, de-a lungul timpului, traficul inregistrat pe website si paginile cele mai accesate de catre vizitatorii sai, pentru imbuntatirea continutului websiteului. 


Utilizarea fisierelor de tip "cookies"


Ce sunt "cookies"? 
Fisierele de tip "cookie" sunt mici fisiere cu text care sunt salvate pe calculatorul dvs. de catre siteurile pe care le vizitati. Sunt folosite in mare parte pentru buna functionare a respectivelor siteuri, pentru optimizarea functionarii acestora si pentru a furniza informatii proprietarilor siteurilor. 
Siteul nostru foloseste "cookies" pentru buna functionare a siteului, prin crearea de sesiuni ale vizitatorilor si pentru generarea de rapoarte cu privire la traficul de pe site. Nici un fel de informatii personale nu sunt stocate in "cookies" generate de catre siteul nostru. Daca nu doriti sa primiti aceste "cookies", le puteti dezactiva din browser - acest lucru va afecta functionarea siteului. 
Majoritatea browserelor web permit controlul "cookies" din setarile programului. Pentru mai multe informatii despre "cookies", pentru a vedea ce informatii sunt salvate in ele si cum se pot sterge vizitati www.allaboutcookies.org

Cum utilizam "cookies"? 
Colectam informatii despre tipul de browser folosit, sitem de operare in folosinta si istoricul paginilor vizitate. Aceste informatii nu va identifica individual si sunt folosite numai in scopul monitorizarii traficului pe site si pentru inbunatatirea experientei vizitatorilor. De asemenea, sunt salvate informatii ce ne ajuta la identificarea preferintelor dvs. cand reveniti pe site. "Cookies" pot fi sterse oricand de pe calculatorul dvs. 

"Cookies" ale tertilor
Siteul nostru are integrata o latura sociala si butoane furnizate de catre siteuri precum Facebook sau Twitter. Pagini ce contin astfel de continut pot salva "cookies" ale acestor siteuri, "cookies" pe care noi nu le controlam. Ar trebui sa verificati siteurile tertilor pentru mai multe informatii despre informatiile ce le salveaza in "cookies" generate de catre acestia.


Conditii de utilizare

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

Art. 1. - Prezenta ordonanta reglementeaza conditiile incheierii si executarii contractelor comerciale la distanta intre comerciantii care furnizeaza produse sau servicii si consumatori

Art. 2. - (1) In sensul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) contract la distanta - contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta;
b) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandesc, utilizeaza sau consuma produse ori servicii in afara activitatii lor profesionale;
c) comerciant - persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitate de comercializare a produselor sau serviciilor de piata in cadrul activitatii sale;
d) tehnica de comunicatie la distanta - orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti;
e) operator de comunicatie - orice persoana fizica sau juridica a carei activitate profesionala consta in a pune la dispozitie comerciantului una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.

(2) Tehnicile de comunicatie la distanta sunt prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta ordonanta.

Art. 3. - (1) Inainte de incheierea contractului la distanta comerciantul trebuie sa informeze consumatorul in timp util, corect si complet asupra urmatoarelor elemente:
a) identitatea comerciantului si, in cazul contractelor care prevad plata anticipata, adresa si modalitatile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail si codul unic de inregistrare;
b) caracteristicile esentiale ale produsului sau serviciului;
c) pretul de vanzare cu amanuntul al produsului sau tariful serviciului si taxele aplicabile;
d) cheltuielile de livrare, daca este cazul;
e) modalitatile de plata, de livrare sau de prestare;
f) dreptul de denuntare unilaterala a contractului, cu exceptia cazurilor prevazute in prezenta ordonanta;
g) costul utilizarii tehnicii de comunicatie la distanta, in cazul in care acesta este calculat altfel decat conform tarifului de baza;
h) perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
i) durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs sau serviciu;
j) termenul limita de executare a obligatiilor rezultand din contract

(2) Informatiile prevazute la alin. (1), al caror scop comercial trebuie sa rezulte fara echivoc, vor fi comunicate in mod clar, usor de inteles de catre consumator, prin orice mijloc adaptat tehnicii de comunicatie la distanta utilizate, tinandu-se seama de principiile de buna practica comerciala in tranzactii si de principiile care guverneaza protectia minorilor si a altor persoane lipsite de capacitate de exercitiu, precum si de principiile referitoare la bunele moravuri.
(3) In cazul comunicarilor telefonice, la inceputul oricarei conversatii cu consumatorul comerciantul are obligatia de a-si declina identitatea, precum si de a indica in mod explicit scopul comercial al apelului.

Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie sa transmita consumatorului, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia, in timp util, in perioada executarii contractului, urmatoarele:
a) confirmarea informatiilor mentionate la art. 3 alin. (1), daca acestea nu au fost transmise, in conditiile prevazute la alin. (1), inainte de incheierea contractului;
b) conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala, pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: "Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului", redactata cu caractere ingrosate. In cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul, numarul de telefon/fax, precum si adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate sa-si prezinte reclamatiile;
d) informatiile privind service-ul postvanzare si garantiile oferite;
e) conditiile de denuntare unilaterala a contractului, atunci cand acesta are o durata nedeterminata sau o durata mai mare de un an.

(2) Dispozitiile prevazute la alin. (1) lit. a), b), d) si e) nu se aplica in cazul serviciilor a caror executie este realizata cu ajutorul unei tehnici de comunicatie la distanta, daca aceste servicii sunt furnizate o singura data si facturarea lor este efectuata de operatorul de comunicatie.

Art. 5. - Daca partile nu au convenit altfel, momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul primirii mesajului de confirmare de catre consumator, referitor la comanda sa.

Art. 6. - Dispozitiile prezentei ordonante nu se aplica:
a) contractelor privind serviciile financiare prezentate in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta ordonanta;
b) contractelor incheiate prin intermediul distribuitoarelor automate sau in localurile comerciale automatizate;
c) contractelor incheiate cu operatorii de telecomunicatii in scopul utilizarii telefoanelor publice;
d) contractelor incheiate pentru construirea si vanzarea de bunuri imobiliare sau care se refera la alte drepturi privind bunuri imobiliare, cu exceptia contractelor de inchiriere;
e) contractelor incheiate in cadrul vanzarilor la licitatie;
f) in cazul comertului electronic.

CAPITOLUL II

 

Dreptul de denuntare unilaterala a contractului

Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.

(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.

(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.

Art. 8. - In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator in conditiile art. 7, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.

Art. 9. - In cazul in care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanta, comerciantul crediteaza consumatorul, direct sau in baza unui acord incheiat de comerciant cu un tert, o data cu denuntarea unilaterala a contractului la distanta inceteaza de drept si contractul de acordare a creditului, fara penalitati pentru consumator.

Art. 10. - Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.

CAPITOLUL III

Executarea contractului la distanta

Art. 11. - (1) Comerciantul trebuie sa isi indeplineasca obligatiile contractuale in termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu exceptia cazului in care partile au convenit altfel.
(2) Comerciantul, in cazul in care nu poate executa contractul din cauza ca produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie sa informeze consumatorul despre aceasta indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a varsat ca plata trebuie rambursate de comerciant in termen de maximum 30 de zile.
(3) Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate si la un pret echivalente cu cele solicitate numai daca acest lucru a fost prevazut inainte de incheierea contractului si/sau in contract, astfel incat consumatorul sa fie informat in mod clar despre aceasta posibilitate. In caz contrar furnizarea unor produse sau servicii similare celor solicitate va fi asimilata cu livrarea fara comanda, astfel cum se prevede la art. 14. Cheltuielile de returnare a produselor, in situatia exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului, sunt in acest caz in sarcina comerciantului, element asupra caruia consumatorul trebuie sa fie informat."

Art. 12. - Dispozitiile art. 3-4, ale art. 7-10 si ale art. 11 alin. (1) nu se aplica contractelor privind:
a) vanzarea de produse alimentare, de bauturi sau de produse de uz curent utilizate in gospodarie, livrate cu regularitate de catre comerciant la domiciliul, resedinta sau la locul de munca al consumatorului;
b) furnizarea de servicii de cazare, de transport, de furnizare de preparate culinare, de agrement, atunci cand comerciantul se angajeaza prin contractul incheiat sa efectueze aceste prestatii la o data precisa sau intr-o perioada specificata; in mod exceptional, in cazul activitatilor de agrement organizate in aer liber, comerciantul isi poate rezerva dreptul de a nu respecta prevederile art. 11 alin. (2), in circumstante specifice.

Art. 13. - Art. 13. - In cazul in care cartea de credit a unui consumator se dovedeste ca a fost utilizata in mod fraudulos pentru achitarea pretului unui contract la distanta, sumele varsate ca plata vor fi recreditate sau restituite consumatorului potrivit reglementarilor specifice acestor sisteme de plata.

Art. 14. - Este interzisa livrarea de produse sau prestarea de servicii fara o comanda prealabila din partea consumatorului, daca aceasta livrare implica solicitarea efectuarii unei plati. In cazul livrarilor pentru care nu exista o comanda prealabila, consumatorul este exonerat de orice contraprestatie, lipsa raspunsului neavand valoare de consimtamant.

CAPITOLUL IV

Limitari privind utilizarea anumitor tehnici de comunicatie la distanta

Art. 15. - Urmatoarele tehnici de comunicatie la distanta necesita acordul prealabil al consumatorului:
a) sistem automatizat de apel fara interventie umana (automat de apel);
b) telecopiator (fax)
c) adresa de posta electronica (e-mail)

Art. 16. - Utilizarea altor tehnici de comunicatie individuala la distanta in afara celor prevazute la art. 15 nu este permisa daca exista un refuz manifestat de consumator.

CAPITOLUL V

Sanctiuni

Art. 17. - Constituie contraventie, daca nu a fost savarsita in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiune, incalcarea prevederilor art. 8 si 11, referitoare la nerespectarea termenelor de rambursare, precum si ale art. 14 si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 40.000.000 lei.

Art. 17^1 - Constituie contraventie incalcarea prevederilor art. 16 si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.

Art. 18. - Sanctiunile prevazute la art. 17 si 17^1 vor fi aplicate si persoanelor juridice.

Art. 19. - Limitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la art. 17 si 17^1 vor fi actualizate prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele de inflatie.

Art. 20. - Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 17 si 17^1 se fac la sesizarea consumatorilor sau din oficiu de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

Art. 21. - Contraventiilor prevazute la art. 17 si 17^1 le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu exceptia art. 28 si 29.

Art. 22. - Prevederile privind comercializarea produselor si a serviciilor in conditiile prezentei ordonante se completeaza cu dispozitiile legale privind protectia consumatorilor, in masura in care nu contravin reglementarilor din prezenta ordonanta.

Art. 23. - In caz de litigiu sarcina dovedirii obligatiilor prevazute la art. 4, a respectarii termenelor si a existentei acordului consumatorului, prevazute la art. 5, art. 11 alin. (1) si art. 15, revine comerciantului. Instanta competenta este cea de la domiciliul consumatorului.

Art. 23^1. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta si vor fi actualizate prin hotarare a Guvernului

Art. 24. - Prezenta ordonanta intra in vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se pune in aplicare la 30 de zile de la data publicarii ei.

ANEXA 1

Lista cuprinzand tehnicile de comunicatie la distanta

a) imprimat neadresat;
b) imprimat adresat;
c) scrisoare tipizata;
d) publicitate tiparita cu bon de comanda;
e) catalog;
f) telefon cu interventie umana;
g) telefon fara interventie umana (automat de apel, audiotext);
h) radio;
i) videofon (telefon cu imagine);
j) videotext (microordinator, ecran Tv cu tastatura sau ecran tactil);
k) posta electronica (e-mail);
l) telecopiator (fax);
m) televiziune (teleshopping).

ANEXA 2

Serviciile financiare exceptate de la aplicarea prevederilor ordonantei

a) Serviciile de investitii, precum si cele cuprinse in activitati privind recunoasterea reciproca, asa cum sunt prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 525/2002, cu modificarile ulterioare
b) Operatiuni de asigurare si reasigurare, asa cum sunt prevazute de Legea nr. 32/2000 privind societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile ulterioare, si de Normele nr. 3/2001 privind clasele de asigurari care pot fi practicate de societatile de asigurare, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 3/2001
c) Servicii bancare
d) Operatiuni futures si options.